SCRATCH

UYGULAMA 1

ÇİÇEK UYGULAMA

UYGULAMA 2

LABİRENT

Scratch programını açtıktan sonra ilk olarak kullanacağımız arka planı ve karakterlerieklemeliyiz. Bu oyunda arka planı kendim hazırlamak istedim ama çok uğraştırdı. Düzgün bir labirent kullanmak istiyorsanız çizimle baya uğraşmanız gerekecek. En sonunda sıkıldım ve internetten bulduğum hazır labirent resmi kullandım. Tabi bulduğunuz labirenti kendi çalışma şeklinize göre düzenleyebilirsiniz.
Ben aşağıdaki labirenti kullandım sizde uğraşmadan aşağıdaki resmi bilgisayarınıza indirerek arkaplan resmi olarak kullanabilirsiniz. 
Yukarıda gördüğünüz arkaplanı ekledikten sonra oyunda kullanacağım karakterleri eklemeye sıra geldi. Çizimle uğraşmamak için scratch karakterlerinden iki tanesini rastgele seçiyorum.
Eklediğiniz karakteri büyültüp küçültmek için yukarıda gördüğünüz menü araçlarını kullanabilirsiniz. Fare ile üzerine geldiğinizde aracın ne işe yaradığı bilgi olarak çıkmaktadır. 
Animasyonumuzun dizayn kısmını bitirdik. Can alıcı noktaya geldik. Dersimiz için asıl önemli nokta şuandan itibaren başlamaktadır. Karaktere gerekli kodları ekleyerek onları oyuna çevireceğiz. İlk kodumuzu ekleyelim.
Bunun için kuklalar bölümünden eklediğiniz hareket edecek karaktere tıklıyorum ve onu seçili hale getiriyorum. Sahnenin sağ tarafında bulunan seçeneklerden DİZİLER menüsü altında bulunan kodları kullanarak aşağıdaki kod dizinini oluşturuyorum. 
Buraya eklediğim kodlar sayesinde yeşil bayrak tıklanarak oyun başladığında karakterimin ayarladığım yerde olmasını sağlıyorum. Diğer kodlar ise yön tuşlarını kullanarak karakterimi hareket ettirebilmek için. Yukarı, Aşağı, Sağa ve Sola hareket ettirebilmek için EĞER kodu ile birlikte bu tuşlara basıldığında hareket etmesini sağladık. Burada hareketi ben 1 olarak tuttum. Bu değer oyunun yavaş olmasına sebep olmakta fakat bu sayıyı artırınca labirent arasındaki boşluklarda hareket imkanı kısıtlı olacaktır.
Ayrıca Labirentin sonundaki karaktere değince KAZANDIN yazısı yazdırarak bölümü bitiriyorum. Eğer labirenti geçerken siyah çizgilere değerse başladığı noktaya gelmesini sağlayan kodu ekliyorum. Bu sayede labirent geçerken bir yere çarparsa eğer tekrar başlangıç noktasına dönecek.

Oyunu tamamladıktan sonra öğrencilerimden gelen istek üzerine süre tutmaya karar verdik. Süre değerini gösterebilmek için ise VERİ bloğu altından SÜRE isimli bir değişken oluşturduk ve her saniye bir artmasını sağladık.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder